Raport paljastab, millistest kiirtoidukohtadest saad lisaks toidule annuse antibiootikume

 (28)
Burger King-Big Mac
Foto: AP

Mitmed kiirtoiduketid teatasid mõni aeg tagasi, et lõpetavad oma toodetes liha kasutamise, mille kasvatamisel on kasutatud antibiootikume.

Consumer Reportsi kasutuses oleva raporti kohaselt ei ole maailma tuntuimast 25 kiirtoidubrändist 20 teinud vähimaidki pingutusi selle suunas, et vähendada antibiootikumidest täis liha kasutamist oma klientide toidus.

Sage antibiootikumide kasutamine veise, kana ja teiste loomade kasvatamisel on tõstatanud tugevalt probleemiks selle, et bakterid, mille vastu antibiootikume kasutatakse, on muutumas ravimite suhtes resistentseks, kirjutab Consumer Reports.

„Mida rohkem muutuvad tarbijad probleemist teadlikuks ning mida enam otsitakse ja küsitakse liha, milles pole antibiootikume - nii restoranides kui ka supermarketites - seda rohkem on tootjad sundseisus sellest loobuma. Käesolev raport annab neile selleks hea võimaluse," ütles Consumer Reportsi juhtivtöötaja Jean Halloran.

Raportis on põhjalik ülevaade maailma juhtivate restoranikettide antibiootikumide kasutamise poliitikast.

Chipotle ning Panera Bread said raporti kohaselt hindeks A. Neis firmades on kasutusele võetud nulltolerants liha suhtes, mille kasvatamisel on kasutatud antibiootikume. See kehtestatud kord kehtib igasuguse liha kohta, mida nende toidukohtades serveeritakse.

Chick-fil-A sai raporti kohaselt hindeks B. Ettevõte on teinud palju kampaaniaid lõpetamaks taolise liha kasutamine toiduks ning praegu vastab nende restoranides 20 protsenti kasutusel olevast lihast kriteeriumitele.

Dunkin' Donuts ja McDonald's said hindeks C. Dunkin' Donuts on võtnud vastu otsuse, et loobub antibiootikume täis lihast, kuid pole seadnud ajakava, millal see rakenduks. McDonald'si antibiootikumipoliitika puudutab ainult kanaliha ning firma pole avalikustanud seda, kui suur hulk linnulihast, mida täna klientidele pakutakse, on kasvatatud ilma antibiootikumideta.

Ülejäänud 20 restorani said hindeks F - nii Starbucks, KFC, Burger King kui ka Subway.

Hindamise aluseks oli see, kuidas kiirtoidurestoranid on antibiootikumide toel kasvatatud lihast avalikkuse ees rääkinud, milliseid kampaaniaid on tehtud ning milline on tegelik olukord.

Täismahus raportiga saab tutvuda siin.

Foto: Kuvatõmmis
Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias