Rimi annab väiketootjatele võimaluse oma tooteid jaeketi põhisortimendis pakkuda


Hiiu Rimi avamine
Hiiu Rimi avamineFoto: Ilmar Saabas

Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats märgib, et kodumaistel väiketootjatel on võimalus jõuda oma tootega suure kaupluse sortimenti. Ta toob hea näitena La Muu jäätised, mis kunagi alustasid Talu Toidab müüginurgas, kuid tänaseks on esindatud pea kõikides Rimides.

Rimi koos Talu Toidab müügialaga on Eestis suuruselt teine mahetoodete pakkuja ning mahekaupade iga-aastane sortimendi kasv näitab, et eestlane on pöördumas maheusku,“ sõnas Bats. „Ökotoodete arv Rimi kaubavalikus on suurenenud aastaga ligi neli korda ning täna on valikus veidi alla 1000 toote, neist ligi 600 on kodumaist päritolu. I Love Eco sarja toidukaupade müük on viimase kahe aastaga suurenenud 63%. Samuti on väiketootjate kättesaadavus tublisti kasvanud ning kliendid on väga altid uusi kodumaiseid mahetooteid proovima.“

„Ei maksa ennatlikult arvata, et kodumaine mahetoit on igas kaubagrupis kallim kui tavatoit,“ lausus Bats. „Aasta algul ilmunud konjunktuuriinstituudi uuringust selgub, et eestimaised taimeteed, piimatooted ning liha ja lihatooted on sageli odavamad kui tavatooted või oluliselt väiksema hinnaerinevusega kui teised mahe- ja tavatooted.“

Seotud lood:

Bats räägib, et väiketootjad võiksid rohkem mõelda sellele, kuidas ennast kliendile paremini meelde jätta. „Alati ei piisa müügiedu jaoks ainult sellest, et tegemist on hea tootega – väga oluline on olla nähtav. Võti peitub heas turundamisoskuses – ilma selleta on keeruline konkurentidest eristuda.“

„Suurt rolli mängib ka klientide maailmavaate muutumine – näiteks pole aastakümneid tehtud väga palju juttu sellest, kuidas tuleb kanamuna tavatarbija lauale. Täna on aga mitmed loomakaitseorganisatsioonid suutnud muuta nii kaupmeeste kui tarbija mõttelaadi. Nii meil kui paljudel teistel Eesti kaupmeestel on võetud eesmärk lõpetada aastaks 2025 puurikanade munade müük, mis tähendab seda, et mitu tänast koostööpartnerit peavad üle minema teistsugusele munatootmisele,“ rääkis Bats. „Rimides on viimase aastaga tõusnud mahemunade müük kolm korda. Oleme ka ise panustanud seeläbi, et tutvustame nii poes kui ka teistes Rimi kanalites munade märgistust kanade pidamisviiside kohta. Tänaseks müüme nii Rimides kui ka Talu Toidab lettidel mahemune väga edukalt.“

„Meile on jätkusuutliku ettevõtluse seisukohast väga oluline, et lisaks sotsiaalsele ning keskkondlikule vastutustundlikkusele suudaksime panustada maksimaalselt ka kohalike väiketootjate turule aitamisse, mis on üks osa meie kontseptsioonist. 2020. aastal laieneb ka Talu Toidab müügiala, pakkudes nii tarbijale kui klientidele rohkem võimalusi omavahel kokku saada,“ lisas Bats.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias