Rimi ja Coop ei müü enam alaealistele mittealkohoolset õlut, siidrit ja veini

 (84)
Pärnamäe Rimi avamine
Foto: Andres Putting

Rimi ja Coop otsustasid, et ei müü enam alla 18aastastele mittealkohoolset siidrit, õlut ja veini. Soovituse mitte müüa alaealistele nii-öelda alkoholivabu „alkohoolseid" jooke on andnud ka Kaupmeeste Liit, millega on peagi liitumas ka Selver, kus muudatus rakendub 1. augustist ning Prisma, milles viiakse uus kord sisse augustikuu jooksul.

„Alkoholivaba õlu, siider ja vein on mõeldud eelkõige alkoholivaba alternatiividena neile, kel seaduse järgi juba õigus alkohoolseid jooke tarbida. Nad on harjunud selle maitsega, kuid erinevatel asjaoludel soovivad konkreetsel hetkel alkoholivaba jooki: kas peavad juhtima autot, neil on alkoholitarbimises vahe või on mõni muu põhjus," lausus Tervise Arengu Instituudi direktor Maris Jesse.

„Need joogid pole mõeldud lastele, kes alkoholiga ei ole kokku puutunud ega peaks seda oma vanuse tõttu üldse tegemagi. Mul on hea meel kaupluste vastutustundlikkuse üle."

„Oleme alkoholivabade „alkohoolsete" jookide teemat Eesti Õlletootjate Liidus puudutanud ning me toetame Kaupmeeste Liidu initsiatiivi," ütles Saku Õlletehase juhatuse esimees Margus Kastein. „Tahame olla ühiskonna suhtes maksimaalselt vastutustundlikud ning hoolivad ja konkreetne mõte väärib kindlasti meie toetust."

„Kiidan Rimi müüjad, kes võtavad väga tõsiselt alkoholimüügiseaduse järgimist - just neilt on tulnud mitmel korral tagasiside, et alaealised ei peaks saama osta alkoholivabu jooke, mis on mõeldud täiskasvanutele," selgitas Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats.

Seotud lood:

„Viimast on rõhutanud ka nende jookide tootjad - alkoholivabad siidrid, õlled ja veinid ei ole laste jaoks. Rimi on alati kaasa läinud muudatustega, mis aitavad tõsta klientide teadlikkust tervislikust eluviisist. Alkoholikultuuri kujundamisel on kaupmeestel väga suur roll ning siinkohal tahab Rimi võtta vastutuse."

„Kui alustasime oma kauplustes joobes inimesele alkoholi müügikeelu rakendamisega, siis kaasnes sellega sageli klientide pahameelt," rääkis Katrin Bats.

„Täna tundub, et poekülastajad on hakanud kampaania sisu rohkem lahti mõtestama ning on meie müüjatele sageli toeks, kui mõni purjus klient alkoholi nõuab. Loodan, et kliendid suhtuvalt mõistvalt ka uude piirangusse, mis aitab muuta Eesti ühiskonda pikas perspektiivis tervemaks ja vastutustundlikumaks."

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias