Saaremaa Maxima kliente vihastas umbkeelne kassiir – kliendid pidid kasutusele võtma vene keele

 (303)
Võru Maxima
Foto: Marko Jakobi

Kui enamasti saab Saaremaal asjad aetud eesti keeles, siis eelmine nädal tõi erandi. Ebameeldiva kogemuse osaliseks said mitmed Kuressaare Maxima kliendid, sest kassas toimetas müüja, kes oli hädas nii riigikeele kui ka kassaaparaadi kasutamisega.

"See probleem eksisteerib meiega koos paralleelreaalsuses juba aegu ammuseid. Olen seni sujuvalt silma kinni pigistanud, kuna sellised juhtumid on leidnud aset pigem kusagil eemal. Nüüd on aga probleem mul kodus ja ma ei saa seda enam niimoodi jätta," rääkis Maximat külastanud Maria Kaljuste, kes ostis poest suuremas koguses suhkrut ja veel üht-teist, vahendab Meie Maa.

Järjekord oli märkimisväärne, sest pikast kassareast olid reede lõuna paiku tema sõnul avatud vaid paar. "Asja tegi hullemaks see, et kassiir ei rääkinud - no tõesti! - sõnagi rohkem kui "tere" eesti keeles," tõdes Kaljuste.

"Ta ajas segi peaaegu kõik, mis võimalik: lõi kaupa valesti sisse ja puterdas paberitega. Küsimusele, kas teil on suhkru kood kassas või tõstan plokid letile, vastas ta vene keeles, et ta ei saa eesti keelest aru," rääkis Kaljuste, kes seepeale müüjaga vene keeles suhtlema hakkas.

Ka teine Meie Maaga rääkinud, kuid anonüümseks jääda soovinud klient ütles, et müüjal oli keelega raskusi, mistõttu temagi pidas lihtsamaks teenindajaga vene keeles edasi rääkida.

Seotud lood:

"Minu küsimuse peale, et kuidas te siis teenindajana töötate, kui riigikeelest aru ei saa, kehitas müüja ükskõikselt õlgu ja vastas vene keeles, et tööle pole ju kedagi panna ning et temagi toodi kohale Tallinnast," rääkis Kaljuste.

Keeleseaduse alusel kehtestatud määruse kohaselt nõutakse teenindus- ja müügitöötajatelt, kelle tööülesandeks on tarbijate vahetu ja järjepidev teenindamine, tööalase teabe edastamine või tööohutuse eest vastutamine, vähemalt B1-tasemel keeleoskust.

Kuressaare Maxima juhataja Reelika Poopuu tõdes, et mandrilt tööle tulnud puuduliku keeleoskusega kassapidajale pakkus ettevõte muud tööd, mis ei eelda nii head keeleoskust. Loe pikemat intervjuud kaupluse juhatajaga siit.

Maxima Eesti kommunikatsioonijuht Katja Ljubobratets edastas Delfile antud teemal ka kommentaari:

"Oleme tänulikud tagasiside eest. Kinnitame, et oleme püüdnud ja püüame ka edaspidi teenindada külastajaid nii korrektses riigikeeles kui ka võimalusel konkreetsele kliendile sobivas keeles. Nagu selgitas ka kaupluse juhataja, siis kõnealuse juhtumi põhjus peitub eelkõige selles, et otsime juba pikemat aega kassapidajaid Saaremaalt, kuid kuni neid leitud ei ole, pakume ajutiselt tööd ka Eesti teiste piirkondade elanikele. Seejuures järgime kehtivaid nõudeid ja loodame ühtlasi väga kauplusekülastajate mõistvale suhtumisele," edastas Ljubobratets.

Refereeritud artikli täisteksti loe Meie Maast.

Target
Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias