Seitse levinumat jooksulindi õnnetust ja kuidas neid vältida

 (3)
Seitse levinumat jooksulindi õnnetust ja kuidas neid vältida
JooksulintFoto: Scanpix

Silicon Valley juhtivtöötaja Dave Goldbergi äkiline surm on traagiliseks meenutuseks, kui ohtlikuks võivad osutuda spordiseadmed.

47-aastane Goldberg, kes oli parasjagu koos sõpradega puhkusel Mehhikos, suri reedel. Ametlike andmete kohaselt suri mees peatraumasse ning verekaotusse pärast jooksulindilt kukkumist, kirjutab Consumer Reports.

Jooksulintide keskmisest võimsamate mootorite, kiirelt ringlevate lintide ning rippuvate nööride süüks võib lugeda kümneid tuhandeid iga-aastaseid õnnetusi.

Paraku on mitmed neist õnnetustest seotud ka lastega, kuigi ka täiskasvanud on üsna haavatav sihtgrupp, nagu see konkreetne hiljutine tragöödia näitab.

Järgnevad soovitused võiksid ära hoida nii koduseid kui ka jõusaali õnnetusi jooksulindil.

Tee endale ruumi

Üks levinumaid koduseid jooksulindi õnnetusi on see, et inimesed paigutavad jooksulindi nii lähedale seinale või mõnele muule esemele, mis takistab neil ohu korral jooksulindilt taganeda. Nii pole harvad olukorrad, kus jooksulindil kukkunud inimene on endiselt töötava lindi ja seina vahel kinni. Sellisesse olukorda sattunud kodusportlane võib saada tõsiseid nahavigastusi.

Kasuta turvavõtit

Isegi piisava ruumiga jooksulindi ümber peaksid alati kasutama turvavõtit, mis on enamikel masinatel olemas. Selle üks ots käib seadmesse, teine kinnitub sinu riietele. Kui peaksid kukkuma, ühendub võti jooksulindi juhtimispuldi küljest lahti ja peatub automaatselt.

Seotud lood:

Alusta seisuga jooksulindi servadelt

Õnnetuste vältimiseks on hea mõte käivitada jooksulint mitte selle lindil seistes (nii võid näiteks vale käskluse korral juhtimispuldile kaotada tasakaalu ja kukkuda) vaid astudes turvalistele servadele, kust saad jooksulindi töötades juba lihtsalt lindile astuda.

Hoia pea püsti

Kui jooksulint on sinu jaoks uudisseadeldis, siis võib juhtuda, et tahad kiigata pidevalt oma jalgade peale. Kuid jalgadele ja alla vaatamine (või kõrvale vaatamine) võib põhjustada tasakaaluprobleeme ning tuua kaasa kukkumise. Hoia alati oma pead püsti ja vaata otse enda ette või jooksulindi juhtimispuldile. Fikseeri oma vaatepunkt.

Ära üle pinguta

Paljudel jooksulintidel on olemas pulsikontakt käepidemel, millega sinu südamelöökide sagedus seadme ekraanile kuvatakse. Soovitavam oleks kasutada rinnavööd, mis sinu pulsisagedust mõõdab. See ei sunni sind ka millestki pidevalt kinni hoidma ning nii ei teki ka probleeme tasakaaluga.

Veendu, et masin on lõplikult seiskunud

Aja säästmise eesmärgil masinalt enne selle lõpliku peatumist maha hüppamine ei ole sugugi nutikas mõte. Alati lase lindil lõplikult seiskuda enne mahatulemist. Tee endale selgeks ka see, kus asub hädaolukorra nupp, mis hetkega lindi seiskab.
Hoia lapsed lindist eemal
Lapsed, kes on vanuses 1-6 eluaastat on kõige suurem riskigrupp statistikas, kes jooksulindil õnnetustesse satub. Õnnetused on enamasti seotud kukkumisega ning toonud kaasa põrutusi ja marrastusi. Kui jooksulint pole kasutuses, siis peaks see olema selliselt seadistatud, et väike laps ei saaks seda kogemata käivitada.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias