Superbus sai järjekordse „ei". Soomlasest tegevjuht: Eestis vohab nõukogudelik bürokraatia, kartell ja monopol

 (97)

Šoti odavbussifirma Superbusi soov Eesti turule siseneda on takerdunud vaidlusesse maanteeametiga.

Viimati tõi maanteeamet Superbusile liiniloa väljastamisest keeldumise põhjuseks mitmed vead liiniloa taotluses, kuid nüüd öeldi otse välja tegelik põhjus: konkurents Eesti bussiturul on juba piisavalt tihe ning soovitud aegadele kehtiv Eesti ühistranspordiseadus lisabusse liinile lasta ei luba.

LOE ka "Superbus kahtlustab maanteeameti kokkumängu suurima konkurendiga"

„Uue ühistranspordiseaduse eesmärk on tõesti võtta maha täna kehtivad piirangud, et turg saaks lõplikult avatud," sai Superbus.com tegevujuht Lauri Helke kinnitust tänaselt kohtumiselt majandus- ja taristuminister Kristen Michaliga.

Uus ühistranspordiseadus rakendub 1. oktoobrist, kuid Superbusi esindajad ei kavatse senikaua tegevusetult oodata. Maanteeameti hiljutine „ei" ei tähenda ettevõtte jaoks lõpliku kaotust vaid kestvat protsessi liiniloa hankimisel.

„Maanteeameti viimased argumendid liiniloast äraütlemise põhjendamiseks põhinevad ebaseaduslikel alustel ning on vastuolus täna kehtiva Euroopa Liidu õigusega," leiab Helke.

Superbusi tegevjuhi hinnangul on kogu Eesti turule tulek olnud väga keeruline. „Me teame, et Eesti inimesed tahavad, et meie punased kahekordsed bussid hakkaksid sõitma. Eesti inimesed teavad ka, et nad maksavad täna liiga palju ühistranspordi eest. Samuti ei usu ma, et Eesti inimesed aktsepteerivad nõukogudelikku bürokraatiat, kartellikokkuleppeid ning monopole," kõlas Helke karm hinnang asjaajamisele Eestis.

Seotud lood:

Majandus- ja taristuminister Kristen Michali selgitusel ei saa ministeerium kommenteerida maanteeameti tööd ja valikuid osakondade juhtide teemal, kuid annab positiivse hinnangu senitehtule. "Praegu otsime maanteeametile uut juhti. Viimases konkursivoorus oli viis kandidaati ja ma loodan, et me leiame uue juhi. Uue juhi ülesanne on seal (maanteeametis - toim). ka teatavat selgust luua," ütles Michal.

Et maanteeameti ühistranspordiosakonna juhiks valiti veel mõni kuu tagasi Sebe juhina töötanud Kirke Willamson, Michali hinnangul vale samm polnud. "Eelmine juht on need otsused teinud. Minu hinnangul on tegemist olnud väga hea juhiga," selgitas Michal.

Superbusi kaubamärgi taga seisev Bus Transport Holding OÜ taotles liiniluba Tallinnast Narva, Tartusse ja Pärnusse. Maanteeameti otsus liiniloa taotlust mitte rahuldada põhineb täna kehtival ühistranspordiseadusel, mille kohaselt peab nimetatud liinidel kahe väljumise vahel olema vähemalt 30 minutit.

Oktoobri algusest jõustuv uus seadus kaotab ajalise piirangu ning see võimaldab ka majandus- ja taristuminister Kristen Michali kinnitusel suurendada konkurentsi Eesti täna kõige populaarsematel liinidel.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias