Supertoidud, mis aitavad organismil pühadesöömast puhastuda ning kiirendavad salenemist

 (14)
Supertoidud, mis aitavad organismil pühadesöömast puhastuda ning kiirendavad salenemist
Foto: Scanpix

Selja taga on mitmed õhtusöögiorgiad ning palju vahele jäänud treeninguid, mis võib olla tekitanud paljudes soovi alanud aastal organismile puhkust anda. Enne puhastuskuuride eest raha välja käimist tasub kaaluda ka odavamaid variante, mis keha puhastavad.

Puhastumisele aitab kaasa keskendumine toitainete rikastele toitudele, mis on samal ajal kalorsuselt madalad ning aitavad keha lühikese ajaga vormi viia, kirjutab news.com.au.

Siin on vaid mõned soovitused toitudeks, mis keha n-ö taas käivitada aitaksid. Nende seas võib vabalt olla toite, mis on sul külmkapis juba praegu täiesti olemas.

MUNA

On raske leida veel paremat toitu, mis on toitainete mõttes nii täiuslik ja organismile kasulik kui muna. Selles on valku, tsinki ning 20 muud vitamiini ja mineraali. Mune võib lisada pea igasse toitu. Kaalulangetamise seisukohast on munad hea valik, kuna aitavad tekitada täiskõhutunnet, mis hoiab sind eemale näksimistest. Seetõttu on see hea valik hommikusöögiks. Kaks muna päevas on täiesti mõistlik valik.

SIDRUN

Sidrun ei ole mitte ainult rikas C vitamiini allikas, kuid see võib olla ka hea lisand kodus valmistatud mahladele ja smuutidele, et neutraliseerida roheliste juurviljade nagu lehtkapsa ja spinati maitset. Sidrunimahl sobib hästi ka oma madala kalorsuse tõttu näiteks salati kastmeks. Sidrunimahl madaldab ühtlasi süsivesikute rikastes toitudes glükeemilist indeksit ning paljudele võib see sobida ka heaks rituaaliks hommikuti - veega segatult võib klaasitäie sidrunimahlaga alustada hommikut, et organismi veevarusid kiirelt täiendada.

Seotud lood:

MUSTIKAD

Kõik marjad on head, aga just mustikates sisaldub palju antioksüdante, C-vitamiini, kiudaineid ning kõike seda sisaldades on nad samal ajal ka madala kalorsuse ja süsivesikute sisaldusega. Mustikas võib olla vahepala, kuid ka lisand smuutides ja mahlades. Aga miks mitte ka magustoiduks Kreeka jogurtis. Mustikaid võib süüa nii palju kui hing ihkab.

SPINAT

Spinat on üks kõige universaalsemaid taimi. Värske beebi spinati lehtedest saab hea salati põhja. Neid võib lisada ka mahladele. Toiduvalmistamisel võib spinatit praadida küüslaugu ja oliiviõliga, et seda siis kalaroogadele või omletile lisada. Spinat on vitamiinidest pungil - ses peitub C, E ja K vitamiine.

VALGE KALA

Kui kaalulangus on sinu eesmärgiks, siis valge kala on n-ö supertoit. Ses on palju valke, vähe rasvu ja kaloreid. Valget kala võib serveerida grillitult või ka praetult.

KURK

96 protsenti kurgist on puhas vesi. Terve kurk sisaldab vaid 60 kilokalorit ning on hea kiudainete ja kaaliumi allikas. See aitab kehasse lisavedelikke saada. Üks kurk päevas niisama ära süüa või see mahla või smuutisse lisada on parim viis saada kehasse looduse kõige võimsamad diureetikumid. See on eriti kasulik pärast tohutut söömist ning kui tunne on täispuhutud ja raske.

ARBUUS

Sama lugu on arbuusiga. Kuigi arbuusile heidetakse ette seda, et ses on palju suhkrut, on oluline teada, et arbuusis on 92 protsenti vett ning üks tassitäis arbuusi sisaldab vaid 45 kilokalorit. Mis ümbersõnastatult tähendab seda, et arbuus on väga madala kalorsusega. Samal ajal on ta rikas toit, kuna sisaldab looduslikke suhkruid ning on pungil antioksüdantidest. Arbuus sisaldab ka fütotoitainet lükopeeni, mis tagab südame pikaealisuse. Arbuus on hea lisand köögiviljamahladele, salatitesse, aga sobilik ka niisama vahepealaks.

KREEKA JOGURT

Kreeka jogurt mitte ainult ei sisalda vähem suhkruid kui tavaline poes saada olev ja lisatud suhkrutest pungil jogurtijook. Selles on rohkem ka valke, mis hoiavad vere suhkru taseme stabiilsena terve päeva vältel.

KODUJUUST

Kodujuustus on vähe kaloreid, aga see on toitainetest pungil. Kuna eestlased tarbivad kodujuustu palju, siis pole meile vaja meelde tuletada, et see maitseb hästi ja sobib paljudesse toitudesse.

PUNANE PAPRIKA

Toitainete rikas kuid madala kalorsusega köögivili, mis on hea karotenoidide allikas (antioksüdant, mis tõkestab kõiksugu põletikulised protsessid). Punases paprikas on C-vitamiini, folaate ning kiudaineid. Punane paprika on sobilik paljudesse toitudesse, kuid ka niisama vahepalaks.

ROHELINE TEE

Loe veel

Kui otsid rasvapõletuse n-ö kiirendajat, siis lisades paar tassi rohelist teed oma igapäevasele toidulauale, siis hakkabki organism rasva kiiremini põletama. Rohelisest teest saad lisaks palju antioksüdante. Roheline tee kiirendab ka seedimist ning aitab vähendada magusaisu.

Saada meile vihje, foto või video!