Suurus loeb: eestimaalased valivad uut telerit aina enam suuruse järgi

 (16)
Kodutehnika kauplus. muudan
Kodutehnika kauplus. Foto: Ilmar Saabas

Viimase poole aasta jooksul uue teleri soetanud inimeste tagasisidest selgus, et valiku tegemisel mängib olulist rolli nii ekraani suurus, seadme hind kui telepildi kvaliteet.

Üks peamisi kriteeriume, mille alusel uus teler valitakse, on ekraani suurus – seda nimetas koguni 73% vastanuist. Järgnevad seadme hind (67%) ja telepildi kvaliteet (51%).

Eesti Telekomi kaubamüügi grupi tootejuhi Anneli Kadariku sõnul müüdi Eestis selle aasta aprillis kõige enam 40-42-tollise diagonaaliga telereid. Veel mõni kuu varem hoidsid seda positsiooni 31-32-tollised telerid.

„Täna võib öelda, et väiksema ekraanisuurusega telerite osakaal müügis on langemas ning suuremate ekraanide müük kasvab,“ lisas Kadarik.

Samuti on tarbijatele üha olulisemaks muutumas SmartTV olemasolu uue teleri puhul. Seevastu 3D pildi võimekus pole täna enam niivõrd oluline ja seda on täheldanud ka erinevad tootjad, kelle mitmed uued mudelid tulevad tänavu turule ilma 3D toeta.

Teleriostuks vajaliku eelinfo saamiseks kasutavad tarbijad peamiselt interneti otsingumootorite abi – seda võimalust kasutab 41% vastanuist. Veel vaadatakse aktiivselt tootjate kodulehti (27% vastanuist) ning kuulatakse sõprade-tuttavate soovitusi (21% vastanuist).

Peamine põhjus, miks endale uus teler soetatakse, seisneb soovis kaasaegsem seade hankida - nii talitab 41% ostjatest. Järgmise teleri ostul eelistaks aga 63% vastanuist endale uue seadme soetada e-poest, kuna see on mugav, lihtne ja kiire võimalus.

Target
Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias