Swedbank hoiatab petiste eest: pangatoiminguid peaksid tegema inimesed ikka ise

 (9)
swedbank
swedbankFoto: Kretel Kuusk

Swedbank hoiatab petiste eest, kes eriolukorras teisi inimesi ära kasutavad.

Oleme täheldanud, et riigis kehtestatud eriolukord võib panga klientidele tuua kaasa riski sattuda petiste ohvriks. Seepärast soovitame olla tähelepanelikud ja ettevaatlikud, sest petised võivad tekkinud olukorda ära kasutad

"Pangatoiminguid peaksid tegema inimesed ikka ise või paluma abi väga usaldusväärselt lähedaselt Oleme näinud, kuidas liiga kergemeelselt tuttavat usaldades on püütud klienti ära kasutada, proovides aktiveerida uut pangakaarti või survestades klienti hoiuseid katkestama, pärast mida vabaneks hoiusumma kliendi kontole. On olnud ka juhtumeid, mil klient on paha aimamata tulnud esindusse üldvolitust tegema nn heategijatele või ootamatult tekkinud sugulastele,“ ütles Swedbanki riskijuht Raul Vahtra.

Teeme omalt poolt kõik, et aidata klientidel mitte pettuse ohvriks langeda, kuid ennekõike kutsume inimesi üles olema ka ise väga tähelepanelikud. Tuletame meelde, et võõraste kätte ei tohi anda oma pangakaarti ja PIN-koode ega võimaldada neile ligipääsu oma internetipanka. Samuti ei tohi appi tulnud võõrastega jagada isiklikku infot ega lasta end mõjutada nende poolt pakutavatest võimalikest teenustest. Juhul kui midagi kahtlast on juhtunud, tasub ühendust võtta oma kodupangaga. Swedbanki kliendid saavad helistada 24h avatud klienditoe telefonile 6 310 310.

Seotud lood:

Lisaks ettevaatlikkusele pangatoimingute tegemisel tavakanalites (sularahaautomaadid, pangaesindus), peab tähelepanelik olema ka internetis erinevate teenuste kasutamisel, sest tõenäoliselt võib suureneda ka internetipettuste hulk. „Eriolukorra ajal on suurenenud internetis ostlemine. Et veenduda soodsat kaupa müüva e-poe usaldusväärsuses, tasub teha eelnevalt taustatööd. Esmalt tasub kindlaks teha, kes on müüja ja kas ta ka reaalselt kaupa müüb.

E-poe kodulehel peavad olema märgitud kaupmehe olulisemad kontaktandmed (ettevõte, osaühingu nimi, registrikood, e-maili aadress, kontakttelefon). Kui neid avalikustatud ei ole, on võimalike pretensioonide lahendamine võimatu ning seetõttu võiks kohe sellise müüja või teenusepakkuja kaupadest ja teenustest loobuda. Kodumaiste e-kaupmeeste tausta on võimalik uurida ka äriregistrist ja Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti kodulehelt,“ sõnas Vahtra.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias