Telia nimel levib auhinnamänguks maskeeritud õngitsuskiri, millega üritatakse saada teada inimeste paroole ja pangaandmeid

 (4)
Häkker stock
Häkker stockFoto: Mana Kaasik

Viimastetel päevadel on mitmete inimesteni jõudnud Telia auhinnamänguks maskeeritud kiri, milles kutsutakse kirja saajat üles vastama küsimustele, et võita auhindu.

Telia kinnitusel ettevõte sellisel kujul auhinnamänge läbi ei vii ning kirja tegeliku levitaja soov on saada ligipääs inimeste isiklikele andmetele, sealhulgas kasutajanimedele, paroolidele või krediitkaardi andmetele.

„Kuigi meie klientide teadlikkus on õngitsuskirjade äratundmisel järjest parem, tuletame meelde, et ühegi sellise kirja või auhinnamängu puhul ei tohi oma paroole ja muid andmeid kuhugi kirja panna. Telia ise sellisel kujul auhinnamänge ja loosimisi ei korralda ning see on ühtlasi esimene võimalus, kuidas õngitsuskirja ära tunda. Kõik meie ametlikud auhinnamängud ja loosimised toimuvad Telia enda kanalites ning auhinnamängude läbiviimisel ei palu Telia kunagi isikuandmete edastamist,“ selgitas Telia Eesti küberturvalisuse valdkonna juht Aigar Käis.

Teisalt saab õngitsuskirju ära tunda veebilehe aadressiriba järgi, kuna see ei vasta tegeliku teenusepakkuja veebilehe aadressiga (märgistatud näidispildil punasega).

„Kolmandaks soovitame inimestel kahtluse tekkides alati teenusepakkujaga ühendust võtta ja kontrollida, kas ikka tegu on viimase poolt koostatud kirja või auhinnamänguga,“ soovitas Käis.

Seotud lood:

Samuti rõhutas ta, et Telia ei küsi kunagi oma klientidelt isikuandmeid e-kirja teel. Lisaks reedab suurema hulga õngitsuskirju see, et nendes on grammatika paigast ära.

Ühtlasi soovitab Telia klientidel, kes on kahtlase sisuga kirja saanud, sellest märku anda Teliale.

„Kui statistikat vaadata, on hea meel tõdeda, et Telia kliendid on võimalikest riskidest teadlikud ning õngitsuskirjade konksu otsa satuvad vähesed. Juhul kui klient peakski ekslikult oma andmed kurjategijatele edastama, siis oma andmete ja vara kaitseks tuleks viivitamatult teenusepakkujat teavitada. Täielikku kaitset pettuste eest ei ole sideteenuse pakkujal kahjuks võimalik tagada, millest tulenevalt on ikkagi viimane nn kaitseliin pettuste vastu klient ise,“ lisas Käis.

Turvalisuse huvides saavad kliendid oma arvutid ja nutiseadmed pahavara suhtes üle kontrollida Telia SAFE turvarakendusega.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias