Telia põrmustab Emori telestatistika: Kanal 2 pole sugugi kõige populaarsem

 (17)
Telia põrmustab Emori telestatistika: Kanal 2 pole sugugi kõige populaarsem
Foto: Delfi Kasulik

Telia jagas Delfiga viimase 30 päeva statistikat, millesse on kaasatud kõik Telia klientide otsevaatamised. See tähendab, et statistikasse ei ole kaasatud kordus TV järelvaatamisi. Statistika erineb märgatavalt Emori igakuisest, mis näitab alati Kanal 2 kõige populaarsemana.

Telia statistika kohaselt oli viimase kuu jooksul Telia TV-s kõige vaadatum kanal (ajalises arvestuses) TV3, mille osakaal moodustas Telia TV klientide kogu vaadatavusest 12,62%. Napilt jäi alla Kanal 2 (12,6 protsendiga) ning populaarsuselt kolmas oli ETV (9,78%).

Esikümme oli kanalite võrdluses seesugune:

1. TV 3 12,62 %
2. Kanal 2 12,60 %
3. ETV 9,78 %

4. ETV HD 5,4 %
5. TV 6 3,5 %
6. Kanal 11 2,9 %
7. Kidzone 2,7 %
8. Kanal 12 2,5 %
9. FOX 2,4 %
10. PBK 2,2 %

Emor seevastu kogub statistikat paneeluuringuga, kus osaleb vaid 400 Eesti peret, kes valimina peaksid esindama kogu Eesti teleauditooriumi. Seetõttu laiendatakse saadud tulemused tervele Eesti telepublikule. Näiteks augustis oli Emori teleauditooriumi monitooringu esikümme selline:

1. Kanal 2 14,9 %
2. ETV 11,7 %
3. TV 3 11,2 %

Seotud lood:

4. PBK 5,6 %
5. NTV Mir 5,6 %
6. RTR Planeta 4,5 %
7. ETV 2 3,7 %
8. Kanal 11 2,6 %
9. Ren TV Estonia 2,1 %
10. TV 6 1,9 %

Telia ja Emori andmete erinevust kommenteerib Kantar Emori uuringuekspert Peeter Teedla:

Kõigepealt tuleks silmas pidada, et tegemist on Telia teleteenuseklientidega. Telia kliendid aga moodustavad osa (ca 30%) kogu teleperede hulgast. Lisaks on pered ja inimesed, kes kasutavad teisi teleteenusepakkujaid (Starman, STV, Viasat jne). Arvestatav hulk on Eestis veel ka sellised teleperesid, kes vaatavad tasuta õhu kaudu pakutavaid kanaleid (ETV, ETV+, ETV2, Kanal2, TV3, Tallinna TV). Kui vaadata Telia poolt saadetud edetabelit saab juba selle põhjal teada, milline on nende teleteenuse kliendiprofiil (rohkem eestlasi, rohkem lastega peresid jne).

Emor peab mõõtma kogu teleturgu, mitte ainult osa sellest. Meie peame hoidma oma paneelis teleoperaatorite osakaale vastavalt Eesti seisule. See tähendab, et ka meie telepaneelis on ca 30% Telia teleteenust kasutavad pered.

Teiseks tähendab Telia puhul vaatamine, et digiboks on aktiivne ja antud kanalil. Selle juures ei tea Telia, kas ka teler hetkel mängib. On palju inimesi, kes ei lülita digiboksi välja, kui ta teleri vaatamise lõpetab ja teleri kinni paneb. Maailmas on palju praktikaid, kuidas teleoperaatorid oma andmete algoritmid on ülesehitanud. Mõned loevad, et teler on kinni, kui pole digiboksis 2 tundi midagi tehtud (ei ole kanaleid vahetatud jne). Ei oska öelda, kuidas Telial see täpselt käib.

Kolmas ja kõige olulisem on see, et lisaks teadmisele, et digiboks käib, oleks vaja ka teada, kes seal teleri ees on ja vaatab. On seal kõik pereliikmed või ainult pooled jne.

See ongi Emori peamine ülesanne, et jõuda selleni, et saaksime öelda uuringu põhjal, et 18-49 aastaste naiste seas oli sel perioodil kõige vaadatavam saade seitsmendal septembril eetris olnud seriaal „Pilvede all".

See ongi Emori peamine ülesanne, et jõuda selleni, et saaksime öelda uuringu põhjal, et 18-49 aastaste naiste seas oli sel perioodil kõige vaadatavam saade seitsmendal septembril eetris olnud seriaal „Pilvede all".
Peeter Teedla

Kokkuvõtvalt on tegemist kahe erineva asjaga. Emori tehtav teleuuring näitab ja kaardistab televisiooni vaadatavust kogu Eesti teleperede hulgas ning Telia näeb oma andmete pealt enda klientide televaatamisharjumusi.

Lisaks võin öelda, et kui me vaatame Emori teleuuringu andmetest Teliat kasutavaid teleperesid, siis jõuame väga sarnaste tulemusteni.

Tahan veel tähelepanu juhtida, et Telial on number üks kanal ETV, sest ETV ja ETV HD on üks ja sama kanal, lihtsalt ühel on pilt parema resolutsiooniga.

Samuti julgen arvata, et kui Telia paneks ETV2 ja ETV2 HD kokku tuleks see ka esimese üheksa kanali hulka.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias