Toit muutub tarbijate tervise nimel järk-järgult magedamaks

 (40)
sool
soolFoto: Andres Putting

Hiljuti toimunud toidutööstuste eneseregulatsiooni konverentsil rääkisid juhtivad tootjad muuhulgas ka sellest, kuidas nad järk-järgult oma toodetes soolakogust vähendavad.

Eesti suurima toidutööstuse HKScan Estonia AS juhatuse esimees Anne Mere sõnul on nende ettevõtetes toodete soolasisaldust vähendatud järk-järgult juba kümme aastat. Ettevõttel on käimas tänavu alguses saanud ja viis aastat kestev programm, mille jooksul vähendatakse soolakogust väga paljudes tootekategooriates.

“Näiteks sellel aastal on meil plaan vähendada soolakogust viies kategoorias kuskil 15-20 protsenti. Läbi selle vähendame soola kogust 37 tonni, me räägime ikkagi absoluutmahus suurtest numbritest,” ütleb Mere. Kuna soolakoguse vähendamine on suur töö, siis seda saab teha järk-järgult. Oluline on Mere sõnul samuti see, et tarbija harjuks toote maitsega.

“Meil on näide aastast 2012, kui me tegime küsitluse tarbijate hulgas. Meil oli soolavähendusprograam aastatel 2010-2012, kui me vähendasime toodete soolasisaldust ligi kaheksa protsenti. Küsisime tarbijatelt, kas nad on märganud muutusi. Ju me tegime siis õigesti, sest keegi polnudki märganud,” tõdeb Mere.

“Kümme aastat oleme me neid samme teinud, neid saab ikkagi vähehaaval teha, et maitse ei muutuks märgatavalt. Muidu tekib tarbijatelt kohe küsimus - ahhaa, see pole ikkagi see toode, siia on midagi juurde pandud või ära võetud,” lisab Eesti suurima toidutööstuse juht.

Kalevi ja Põltsamaa Felixi omanikfirma Orkla Eesti AS korporatiivkommunikatsiooni juht Madeleine Tults sõnas, et ka nemad on toodetes soola- ja suhkrukogust vähendanud, ka tema kinnitab, et muutusi ei saa teha liiga järsku. “Tarbijad ei ole väga vaimustunud, kui näiteks mulgipuder selliseks magedaks muutub.”

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias