TOP 10 | Mis automargid on eurooplastele kõige südamelähedasemad? Eestlaste maitse erineb sellest kõvasti

 (91)
BMW'd millega eesistumise ajal VIP'e sõidutatakse
BMW'd millega eesistumise ajal VIP'e sõidutatakseFoto: Madis Veltman

Automüügistatistika järgi on eestlaste ja teiste eurooplaste maitse vahel suured käärid.

Euroopa Liidu riikides langes septembris uute sõiduautode müük 23,5%, mida oligi oodata augusti tempoka tõusu järel.

Kuna 1. septembril rakendunud kvoodid määrasid, kui palju vana kütusekulu metoodikaga mõõdetud sõidukeid võib hiljem müüa, siis pakkusid paljud automüüjad augustis kvooti ületava laoseisu vähendamiseks autosid suurte hinnaalandustega ja võtsid neid ise arvele. Sellega seoses näitas Euroopa Liidus uute sõiduautode müük augustis 31,2% tõusu, ja septembris oodatud langust ning seda enamikes riikides.

Septembris müüdi Euroopa Liidus ligi 1,1 miljonit uut sõiduautot. Tänavuse kümne kuuga kokku on aga müüdud ligi 12 miljonit uut sõiduautot, mis ületab eelmise aasta sama perioodi müüginumbrid 2,5%. Kümne kuu kokkuvõttes püsivad plussis ka kõigi suuremate riikide turud, välja arvatud Suurbritannias.

Kõige populaarsemad margid on Euroopas Saksa omad nagu Mercedes ja BMW. Järgnevad prantslaste automargid ning alles lõpus on Aasia toodang.

Võrdluseks, et Eestis oli septembris teine enimmüüdud automark Škoda, mida Euroopa liidu TOP10-s polegi. Esikohal oli Eestis Toyota, kolmandaks platseerus Kia.

Suuri erinevusi Eesti ja Euroopa keskmiste vahel võib seletada sellega, et Euroopa liidu ühed suuremad riigid on Saksamaa ja Prantsusmaa, kus ilmselgelt ostetakse enamjaolt oma maa toodangut.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias