Ulmelised hinnad: Telia kliendid saavad konkurentidelt ülisoodsaid pakkumisi, millega firma ei suuda võistelda

 (182)
Elisa, Telia, Tele 2 logod
Mobiilifoto: Delfi

Mobiilsideoperaatorite vahel käib tuline hinnasõda - kui kliendil tekib soov soodsama paketi ja paremate tingimuste järele, piisab, et konkurendilt küsida ning peagi pakub paremaid tingimusi (kuid mitte tingimata hinda) ka oma operaator. Mobiilsidefirmade sõnul on selline olukord kujunenud Eestis tavapäraseks.

Möödunud aasta lõpus oma mobiilsideoperaatorilt pakkumise küsinud lapsevanem pidi end sõna otseses mõttes siniseks vihastama, sest Telia laiutas käsi.

„Küsisin aasta lõpus Telialt lapsele netipakkumist. Tehtigi pakkumine - enam kui 10 euro eest kuus 1,5 GB. Ühel lapsel oli 7-eurone pakett sama mahuga ja nad ütlesid, et teist samasugust enam ei saa, kuna seda pole enam hinnakirjas. Saab valida vaid oluliselt kallima," imestas ema.

Nüüd, aasta hiljem tegi perele pakkumise Elisa. Tervelt 15 GB internetti vaid 5 euro eest.

„Seepeale saatis Telia sama mahuga pakkumise - hinnaks 3,94 eurot," imestas ema, kuidas Telia nii järsku ja nii palju hinnas alla tulla sai.

Ulmepakkumine Tele 2-lt

Teine Delfiga ühendust võtnud pere pöördus Telia poole, et perepaketti kuulunud üheksale telefoninumbrile soodsamad tingimused saada. Seni tuli maksta 50 euro ringis kuumaksu ning vaid kaks telefoninumbrit said kasutada mobiilandmesidet - kahepeale jagatult 10 GB kuus. Vaid selle mahu eest tuli igakuiselt välja käia 25 eurot.

Seotud lood:

„Vahetult enne jaanipäeva juhtus esimest korda see, et andmesidemaht sai enne kuu lõppu täis ja Telia pakkus võimalust telefonis brauserit avades internetimahtu juurde osta," rääkis pereisa, kuidas tekkis mõte konkureerivalt firmalt pakkumine küsida.

Põigati sisse Tele 2 esindusse. „Rääkisime, et meil üheksa numbrit. Teenindaja võttis kohe toru ja helistas kuhugi ning tegi kohapeal pakkumise - viiele numbrile eraldi 15 GB andmesidemahtu ning üheksa numbri peale kokku fikseeritud kuumakse 26,76 eurot. „Kusjuures meile pakuti tähtajatut lepingut," rõhutas pereisa.

Leping sai sõlmitud ja liikumine olekski peaaegu tehtud, kui poleks helistanud Telia. Ettevõtte klienditeenindaja ütles, et Tele 2 pakkumisele ligilähedast, ammugi soodsamat Telia pakkuda lihtsalt ei saa.

Kuna perel oli ka kodune internet ja telepakett, siis tehti aastaks ajaks sellelt allahindlus, millest pere ei saanud keelduda - lisakanalid ja salvestamine, mida pere senini kasutas - muutusid nüüd tasuta teenusteks ning senine kodulahenduse kuumakse kahanes poole võrra.

Lisaks pakuti perele juurde andmesidemahtu ning seega jäeti üheksa mobiilinumbri liigutamine teise operaatori juurde ära.

Telia meediasuhete juhi Raigo Neudorfi sõnul on selliste pakkumiste tegemine pigem erand, kus mängivad rolli väga erinevad asjaolud - kliendisuhte pikkus, tema poolt kasutatud teenuste hulk ja maht ja palju muud. „On ju selge, et ükski ettevõte ei soovi heast kliendist niisama kergelt loobuda," täpsustas Neudorf, kelle sõnul Telia üldiselt seesugust hindadega mängimist ei poolda.

Taoline hindadega mängimine annab turule pakutavate teenuste hinnatasemest vale signaali ning loob hindade osas ebarealistlikke ootusi.
Raigo Neudorf, Telia meediasuhete juht

„See annab turule pakutavate teenuste hinnatasemest vale signaali ning loob hindade osas ebarealistlikke ootusi. Kokkuvõttes pole see kasulik ei teenuse pakkujale ega kasutajale. Samas on selge ka see, et odavaim hind ei tähenda alati parimat teenust," märkis Neudorf.

Elisa tooteturunduse osakonna juht Mailiis Ploomann ütles Delfile, et ulmelised pakkumised ei puuduta enamasti tavapäraseid kõne- ja internetipakette ning et keskmine pakkumiste hind Eestis on pigem kasvavas trendis.

„Antud hetkel on ilusti näha, et koostöös kliendiga on jõutud pakkumiseni, mis on kombinatsioon nii kampaania pakkumisest kui ka erinevatest soodustustest. Kõik operaatorid tegelevadki aktiivselt nii oma olemasolevate klientide hoidmisega kui ka uutele klientidele maksimaalselt ahvatlevate pakkumiste tegemisega - see on Eesti turul juba väljakujunenud praktika, mille üle kliendid valdavalt rõõmustavad," selgitas Ploomann.

Ühtlasi on Ploomanni sõnul tavapärane, et taolised sooduspakkumised aeguvad või siis kehtivad erinevate operaatorite juures erinevatel aegadel.

„Loomulikult vaadataksegi iga kliendi puhul alati koostöös operaatoriga kõiki kliendi poolt tarbitavaid teenuseid ning nii võib juhtuda, et mõni mobiilinumber saab seetõttu teistest oluliselt soodsama pakkumise kui teised," märkis Ploomann peamise põhjuse, miks väga soodsad pakkumised võimalikuks saavad.

Keskmine pakkumiste hind (Eesti mobiilside- turul) on pigem kasvavas trendis.
Mailiis Ploomann, Elisa tooteturunduse osakonna juht

„Üldiselt on Eestis trend aga selles suunas, et pigem jälgitakse, et kasutada saaks optimaalseimat hulka teenuseid (mitte ei valita operaatorit ainult soodsaima hinna järgi) ning seetõttu on keskmine pakkumiste hind pigem kasvavas trendis," lisas Ploomann.

Tele 2: ulmelisi pakkumisi teeme ka oma klientidele

Tele 2 Eesti kommunikatsioonijuht Egle Merbach märkis, et kahest näitest viimase puhul on tegu pakkumisega, mida pakuti kliendile vastavalt tema pere vajadustele mobiilsideteenuste ja mahtude osas. „Kuna Tele2 hinnangul maksis klient Telia juures teenuse eest antud juhul üle, siis olime talle koheselt valmis tegema parema pakkumise," põhjendas Merbach pakkumise võimalikkust.

Merbachi sõnul on Eesti mobiilsideturg väga konkurentsitihe ja mobiilioperaatorid teevad sageli selliseid suurepäraseid pakkumisi potentsiaalsetele uutele klientidele.

„Kuna Tele2 on turul tuntud taskukohaste hindade poolest, teeme süstemaatiliselt ka olemasolevatele klientidele paremaid pakkumisi, võttes arvesse nende teenusekasutust. Sellised pakkumised, mille teeme personaalselt kliendile tema isiklike vajaduste järgi, ei pruugi olla leitavad meie kodulehelt," ei jätnud Merbach varjamata.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias