Uute sõiduautode turg stabiliseerub. Vaata, milliseid automarke eestlased enim uute neljarattaliste seast eelistavad

 (6)
Toyota Baltic turundusjuht Liisi Kõivumägi
Foto on illustratiivne.Foto: Madis Veltman

Eesti uute sõiduautode turul aasta esimestel kuudel toimunud langus on peatumas ja märtsikuu müük jäi mullusele alla vaid 2 protsendiga, teatas AMTEL.

Kokku müüdi märtsis 2233 uut sõiduautot, mida on siiski veidi rohkem kui näiteks ülemöödunud aastal. Eelmise aasta alguses toimunud tempokas tõus hakkas mullu märtsis taanduma ja nii hakkas turg lõppenud märtsikuus stabiliseeruma.

Kolme kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 6174 uut sõiduautot, mis jääb eelmise aasta esimese kvartali müügile alla 6,9%. Samas ületab see number siiski ülemöödunud aasta esimese kvartali müüki kolmesaja auto võrra.

Maasturid populaarsed

Märtsis oli suurima osakaaluga segment keskmised maasturid, mis moodustasid kogu sõiduautode müügist 25,3%. Rohkelt läks kaubaks ka väiksema keskklassi autosid (22,2%) ja väiksemaid maastureid (21,3%). Hübriidautosid eelistasid tarbijad 222 korral ja elektriautosid osteti 5.

Toyota kerkis märtsis taas kõige populaarsemaks automargiks 360 sõiduautoga, aga märtsis teisele kohale jäetud Škoda (278) püsib müügitabeli tipus kolme kuu kokkuvõttes.

Seotud lood:

Kolmandaks enim läks kaubaks Renault’ sõiduautosid (185). Mudelitest eelistasid tarbijad enim Toyota RAV4, milliseid müüdi 157. Järgnesid võrdselt 101 autoga Škoda Octavia ja Toyota Corolla.

Tarbesõidukite müük pöördus märtsis 0,4 protsendiga plussi ja kokku müüdi märtsis 504 uut tarbesõidukit. Markide osas moodustasid esikolmiku Citroen (101), Peugeot (82) ja Renault (53). Veokite segmendis olid edukaimad Scania ja Volvo, vastavalt 35 ja 28 müüdud veokiga.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias