Vaata, millise mobiilsidefirma kliendid kõige sagedamini jalgalaskmist plaanivad, kuid siis ümber mõtlevad

 (47)
telefonikõne
Foto: Oliver Hainsalu

Tehnilise järelevalve ameti statistika kohaselt on aasta esimese viie kuu jooksul tehtud numbriliikuvuse avaldustest tühistatud 35 590. Sama aja jooksul on Tele 2 kaotanud 2176 numbrit, kellest 912 liikusid Elisasse ja 1264 Teliasse.

Kõige suurem rüselemine klientide pärast toimus aprillikuus, mil koguni 10 515 tehtud numbriliikuvuse avaldust võeti tagasi – ehk et klient otsustas viimasel hetkel oma operaatorile kindlaks jääda ja mitte numbrit teise teenusepakkuja alla viia.

Tehnilise järelvalve ameti avalike suhete peaspetsialist Anu Võlma selgitusel ei pidanud teenusepakkuja enne 2005. aastat võimaldama kliendil operaatorit vahetades numbrit kaasa andma. Pärast seda muutus seadus, mis sidefirmasid numbrite liikumist kohustab.

"Sealt tuleb ka mõiste numbriliikuvus ehk number liigub teenusepakkujat vahetades kliendiga kaasa. Numbriliikuvuse arvud näitavad, mitu klienti vahetas sideettevõtjat ning säilitas seejuures oma olemasoleva mobiiltelefoni- või telefoninumbri," selgitas Võlma.

Numbriliikuvuse saab algatada ainult kliendi nõusolekul. "Üks võimalus on, et klient leiab konkureeriva ettevõtte juures sobivama paketi ja avaldab soovi hakata seda kasutama ning konkureeriv ettevõte algatab numbriliikuvuse protsessi. Tihti juhtub nii, et selle peale praegune operaator teeb omaltpoolt veelgi soodsama pakkumise, et klienti säilitada. Kui klient on sellega nõus, siis sellisel juhul avaldus numbri teisaldamiseks tühistatakse," lisas Võlma.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias