Vigase telefoni ostnud klient sai ONOFFi üle võidu

 (19)
nutitelefon LG G Flex, kaardus, painduv, kumer ekraan
Nutitelefon LG G Flex.Foto: Tiit Blaat

ONOFFi veebipoest mobiiltelefoni ostnud Olga sai hiljem teada, et seda ei saa tema sideoperaatori võrgus LTE ehk 4G režiimi lülitada. Kaupleja keeldus kliendi jaoks kasutut telefoni kompenseerimast, mistõttu pöördus Olga tarbijakaitseametisse.

Olga maksis LG Flexi eest möödunud aasta juunikuus 417 eurot. Poole aasta pärast tellis Olga oma sideoperaatorilt Tele 2-lt 4G teenusepaketi. Selle käivitamisel selgus, et tarbija telefon ei võimalda 4G/LTE režiimis kasutamist, kuna telefonil puudus selline funktsioon.

Olga pöördus seepeale tootja poole, kontrollis telefoni IMEI koodi järgi ning sai teada, et telefon ei olnud mõeldud müümiseks Eesti tarbijate turul vaid Põhjamaades.

Tootja soovitas oma e-kirjas Olgal kaupleja ehk ONOFFiga ühendust võtta.

Kui Olga poe poole pöördus, keelduti telefoni asendamisest, kuna seade oli tarbija käes olnud juba kokku seitse kuud. Olga pidanuks oma murega ONOFFi poole varem pöörduma, väitis pood.

Seepeale otsustas Olga abi saada tarbijakaitseametist. Ta esitas tänavu veebruaris kaebuse, millega soovis lepingust taganeda.

Tarbijakaitseametis toimunud menetluse ajal vaidles ONOFF oma saadetud vastuses kaebusele vastu. Kuu aega hiljem teatas ONOFF, et nõustub lepingust taganemisega, kuid vähendab tagastamisele kuuluvat hinda. Viimast põhjusel, et Olga kasutuses olnud telefoniekraanile olid kasutusajaga tekkinud kriimud ja mõra. ONOFFi hinnangul oli telefonile tekitatud kahjusumma 217 eurot, mille võrra tagastamisele kuuluvat hinda ka vähendada sooviti.

Seotud lood:

Olga ettepanekuga ei nõustunud ning nõudis edasi kogu makstud summa – 417 euro – tagastamist.

Tarbijakaitseameti tarbijakaebuste komisjon uuris asjas olevaid materjale, kuulas ONOFFi selgitusi ning leidis, et Olga kaebus kuulub osaliselt rahuldamisele.
Algselt ONOFFi poolt ekraani mõra kahjuks hinnatud 217 eurot vähenes pärast läbirääkimisi 167 eurole ning komisjon leidis, et Olga peab telefoni tagastama ning ONOFF selle summas 250 eurot hüvitama.

Otsus jõustus 27. aprillil. Olga pöördus ameti poole 17. märtsil 2015.

Allikas: Tarbijakaitseameti tarbijakaebuste komisjon

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias