Viis võimalust, kuidas mobiili kasutada, kui telefonikõne autoroolis on tõesti vältimatu

 (76)
Hands-free
Hands-free süsteem kuluks selles autos marjaks äraFoto: Andres Putting

Maanteeameti ennetuskampaania „Kui juhid, siis juhi" valguses reastas digiuudisteportaal Geenius viis lahendust, kuidas rooli taga telefoni mitte käes hoida.

Maanteeamet kirjutab oma Facebooki lehel, et kõiki roolikeerajad kutsutakse mobiilivabal päeval 5. aprillil autoroolis mitte mobiili kasutama, kuid mõnikord ei ole telefonikõne pidamata jätmine võimalik.

Siin on aga õpetus autojuhtidele, kes on olukorras, kus telefoni kasutamst ei saa kuidagi vältida.

1. Juhtmega peakomplekt

Kuigi säärased süsteemid on saadaval ka tänapäeval, ei ole need enam nii populaarsed.

Plussid: Suurimaks plussiks on see, et see on odav. Teiseks suureks plussiks on mõistagi see, et seda ei ole tarvis laadida.

Miinused: Miinusteks on tüütu käsitsemine ja ebaturvalisus. Kellelegi ei meeldi juhtmed ning kõrvaklapid on need kõige hullemad, sest võivad sõlme minna ning kõikjale kinni jääda. Eriti ebameeldiv on, kui need jäävad autos turvavöö vahele ja kiiret pilku peeglisse heites tahab juhe klappi koos kõrvaga peast rebida. Ühest küljest (ühest kõrvast) tekitab see ka ohutusprobleemi, sest sellise klapiga pole hästi kuulda ümbritsevaid liiklushelisid.

2. Juhtmeta peakomplekt

Tegu on ilmselt tänapäeval kõige populaarsema käed-vabad (hands free) lahendusega, mille puhul on peakomplekti ja telefoni vahel side Bluetoothi vahendusel.

Seotud lood:

Plussid: Ellimineerib mitmed eelmise lahenduse puudused ehk teisisõnu – pole juhet, pole probleemi. Lisaks on üsna soodne.

Miinused: Suurim häda on laadimine- aku võib vastu pidada küll kaheksa tundi, kuid saab tühjaks tavaliselt kõige halvemal hetkel. Kuna sellel pole juhet, võib sellise peakomplektiga tekkida kiusatus autosalongist väljuda ja inimeste sekka minna. Aga siis ei maksa imestada, kui sind kulleriks või ehitajaks peetakse.

3. Autosalongi Bluetooth (kõlar ja mikrofon)

Paljudel uuematel (ja harilikult kallima varustustasemega) autodel on süsteem, mis lubab Bluetoothi abil oma telefon auto helisüsteemiga ühendada.

Plussid: Kuna Bluetooth tuleb vaid sisse lülitada ning auto telefoniga n-ö paari panna, on selle süsteemi suurim pluss mugavus. Seejärel on võimalik iga kord autosse istudes kõne auto helisüsteemi kaudu pidada.

Miinused: Miinuseks on see, et terve auto kuuleb telefonikõnet pealt. Samas saab tänu sellele telefonist ka autokõlaritesse muusikat mängida. Teine miinus on see, et igas autos Bluetoothi pole. Lahenduseks on autosse paigaldada nii-öelda järelturu komplekt, kuigi üldjuhul on need salongis silmatorkavamad kui autotootja tehtud lahendused.

4. Telefoni valjuhääldi

Kõige kergem lahendus on kõne saabudes sisse lülitada telefoni valjuhääldi ning vestlust pidada selle abil. Selle jaoks peab muidugi olema telefonil hea kõlar ning hea mikrofon. Samuti ei ole see süsteem täielikult käed-vabad, kuna kõnele vastamiseks on ikkagi vaja telefoni puudutada. Positiivseks küljeks on see, et see on tasuta. Kõikidel telefonidel saab kõne ajal valjuhääldi aktiveerida.

5. Midagi loomingulist...

Kui ükski eelnev ei sobi, siis võib kaaluda ka midagi loomingulisemat. Näiteks numbri võrra väiksema nokamütsi soetamist, et telefon mütsi ja kõrva vahele litsuda. Töötab iga telefoniga, seda ei pea laadima ning see ei maksa eriti palju. Kui näiteks suvel on mütsiga palav, siis võib kasutada näiteks sellist lahendust. Nii võib aga kõnele vastamine ja lõpetamine keeruliseks osutuda...

Loe refereeritud artikli täisteksti siit.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias