Unespetsialist selgitab: mida teha, kui keset ööd läheb uni ära ja magama enam ei jää?

 (59)
Unespetsialist selgitab: mida teha, kui keset ööd läheb uni ära ja magama enam ei jää?
Foto: Hendrik Osula

On vähe asju, mis on hullemad kui keset ööd äkitselt üles ärkamine, suutmatult uuesti magama jääda. Unespetsialist dr Michael Breus õpetab Insideri vahendusel, mida sellisel juhul teha tuleks.

Ehkki konkreetset abinõud, mis alati toimiks, keset ööd üles ärkamisel pole, on mõned nipid, mida saaks kasutusse võtta, et taas uinuda.

Ära mine tualetti, kui sul just suurt vajadust pole!

Breusi sõnul tõstad sa oma pulssi pelgalt sellega, kui korraks istukile tõused. Madala pulsi säilitamine on oluline, et saaksid lihtsamini teadvusetusse seisundisse (unne) siseneda. Magama jäämiseks sobiv pulss on kõigi inimeste puhul erinev, ent tavaliselt jääb see umbes 60 löögi juurde minutis.

Voodist püsti tõustes segad sa madala pulsi säilitamist ning sunnid oma südant gravitatsiooni vastu töötama ehk verd kiiremini kehasse pumpama.

Lõdvestu ja ära vaata kella!

Breusi sõnul on paljudel inimestel ebaratsionaalne hirm selle ees, et nad ei saa piisavalt und, kuigi üks kehva unega öö ei ole veel sugugi nii katastroofiline.

Enamiku inimeste esmane instinkt keset ööd ärgates on kella vaatamine ning arvutamine, kui palju aega neil on veel jäänud, enne kui alarm helisema hakkab.

Breus soovitab selle asemel lihtsalt lõdvestuda. Kui keerad end üles või muutud ärevaks, on praktiliselt võimatu uuesti magama jääda.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias