Auto vajab hooldust? Neid asju pead teadma

 (2)
Auto vajab hooldust? Neid asju pead teadma
Pressimateralid

Kevadel eriolukorra tõttu edasi lükkunud autohooldus on siiani tegemata? Selline olukord on tuttav paljudele sõidukiomanikele, kes nüüd tahaks kiiresti asjaga ühele poole saada. Lihtsaim võimalus oleks haarata kinni esimese remonditöökoja pakkumisest, eriti kui lubatakse odavat ja kiiret tööd. Milliseid riske tuleks auto hoolduse ja remondipakkumiste puhul silmas pidada ning mida jälgida pärast tööde sooritamist - näpuäiteid jagab Amservi järelteeninduse juht Ahti Aasala.

Erinevad automargid, erinevad nõuded

Aasala sõnul pole inimesed tihti teadlikud, et igal automargil on tehase poolt kehtestatud kindlad tööd ja ülevaatuse käigus tehtavad kontrollprotseduurid. “On igati loogiline, et inimesed selliste asjade peale ei mõtle, siiski võib sellest teadmisest kasu olla.” Aasala toob välja, et kindlasti tehakse pea kõikides autoesindustes, remondi- ja autotöökodades põhilisi töid, nagu näiteks õlide ja filtrite vahetus, piduri- ja rooliosade kontroll, jne. “Eksitakse aga meie regioonile ettenähtud hooldusjuhiste täitmisel. Auto hooldustööd sõltuvad selle läbisõidust ja kasutuse perioodist, nagu ilmselt enamik autoomanikest ka teab. Sageli jäetakse aga hooldeprogrammis mõned vajalikud toimingud tegemata, näiteks tuleb meie kliimatingimustes iga korralise hoolduse käigus puhastada ja määrida pidureid, et need töötaksid ja ei roostetaks kinni. Mõnikord on jäetud vahetamata süüteküünlad, mille tagajärjel on raske autot käivitada, mootor töötab ebaühtlaselt ja kütusekulu kasvab.” Samuti tuleb Aasala sõnul ette ka seda, et remonditöökojas tehakse autoga rohkem kui vaja - näiteks vahetatakse filtreid, mida antud läbisõidu juures juures pole veel vaja teha.

Seotud lood:

Ära otsusta ainult hinna põhjal, küsi tööde ülevaadet

Maanteeameti andmetel on Eestis hetkeseisuga enam kui 800 000 sõiduautot. Amservi järelteeninduse juhi hinnangul on Eestis väikese riigi kohta tõesti üllatavalt palju sõiduautosid, mistõttu on tekkinud ka palju remonditöökodasid ja garaaže, mille töö kvaliteet ei ole kahjuks ühtlaselt hea. “Ikka juhtub, et odavaima hoolduspakkumise valinud inimene on pärast hooldustöid siiski mõne teise teenusepakkuja poole pöördunud, kuna juba parandatud probleem pole kadunud, on uuesti tekkinud või on autol nüüd hoopis mõni uus rike.“

“Samuti on suur murekoht see, et paljud autotöökojad ei selgita oma klientidele enne tööde alustamist, mida täpselt kontrollitakse, reguleeritakse ja millised remonttööd ära tehakse. Alles siis on tegelikult võimalik võrrelda pakkumise hinda ja tehtavate tööde mahtu - eelnevalt kirjeldatud süüteküünalde vahetamata jätmine toob hoolduse hinnas ligi saja eurose hinnavõidu, inimesele tundub, et ta saab hea soodsa pakkumise, aga hiljem võib selguda, et küünlad vajavad siiski vahetamist. Siis on lühikese aja jooksul vaja juba teist korda autoga remonditöökotta sõita.”

Aasala lisab, et samuti ei saa klient alati veenduda varuosade päritolus ja sobivuses. “Klient eeldab, et autoremonditöökoda on pädev tema autot hooldama ja parandama - kahjuks on juhtumeid, kus teadmatusest lisatakse vale varuosa või mootori- või transmissiooniõli, kuna mehaanikul ja töökojal puuduvad mudeli hooldamiseks juhendid, mille saavad sertifitseeritud töökojad. Seda on kliendil muidugi väga keeruline kontrollida, kuid alati on võimalik küsida tööde ülevaadet.” Amservi järelteeninduse juht lisab, et erinevatel margiesindustel on kindla reeglina paigas tehtavate kontrollide, reguleerimiste ja hooldustööde raporteerimine kliendile - näiteks võib selleks olla autot hooldanud mehaaniku poolt täidetud kontroll-leht, millega klient saab tutvuda ning soovi korral esindusest kaasa võtta. “Näiteid on erinevaid, aga harilikult kurdavad meie poole pöörduvad kliendid selle üle, et nö kodugraažis antakse hoolduses käinud auto üle kiire suusõnalise kokkuvõttega tehtud töödest ja klient ei saa lisaks arvele ühtegi dokumenti, mis kinnitaks kõiki tehtuid hooldustöid ja vahetatud varuosasid.”

Aasala sõnul on sarnaselt mitmele teisele valdkonnale, ka sõiduautode järelhoolduse turul vaikselt tekkimas online keskkonnad ja portaalid, näiteks Wisedrive, milles on esindatud erinevad teenusepakkujad ning kus veebikeskkonna omanik või haldaja teostab teatavat kvaliteedi kontrolli nende töökodade osas, kes seal lehel esindatud on. Aasala toob positiivsena välja veel ka võimaluse klientidel avalikult tagasisidet anda ja oma kogemust teiste autoomanikega jagada. “See muudab valdkonna ja teenuse kindlasti läbipaistvamaks ja aitab samas klientide teadlikkust tõsta.”

Garantii teemal

Lõpetuseks kinnitab Aasala, et kliendil on õigus valida, kuhu viia oma sõiduk hooldusesse - see ei tühista kehtivat garantiid. Siiski tasub meeles pidada, et juhul, kui korralised hooldused ei ole tehtud margiesinduses, tuleb kliendil endal tõendada, et hooldused on teostatud vastavalt sõiduki tootjatehase nõuetele. See tähendab, et on järgitud kehtivat hooldusprogrammi ning töö teostamisel on kasutatud antud mudelile sobilike sertifikaatidega õlisid ning originaaltootjaga samaväärse kvaliteediga varuosasid.

“Samuti peab korrosiooni garantii kehtimiseks olema teostatud hoolduse käigus vastav kontroll ja selle selle tõendamiseks kontroll-leht,” lisab Aasala. “Juhul kui klient ise või töökoda põhjustab oma tegevusega autol kindla rikke või vea, siis võib juhtuda, et seda ei saa enam garantii korras parandada. Näiteks on esilaterna pirn valesti paigaldatud ja seetõttu kahjustanud tule reflektorit. Ette on tulnud ka lisavarustuse paigaldamisest tingitud vigu - näiteks on sobimatu haagisekonksu pistik põhjustanud lühise ning juhtmete sulamise või on rattakoopasse paigaldatud müraisolatsioon tulnud lahti ja sattunud õhuvõtturisse, mille tulemusel on autol kadunud jõud.” Amservi järelteeninduse juhi tööpraktikas päriselt aset leidnud juhtumid oleksid võinud lõppeda ka palju halvemini - juhtmete sulamisel oleks võinud auto süttida ning õhuvõtturi ummistumisel võinuks tekkida mootoririke.

Kuna järjest rohkem eelistavad inimesed hübriidautosid, siis nende autode hoolduse ja remondi soovitab Aasala usaldada 100% margiesinduste hoolde. “Hübriidajamiga auto vajab teistsugust tehnoloogiat ja teadmisi ja kõigile on ohutum, kui neid sõidukeid hooldavad vastava koolituse saanud margiesinduste spetsialistid. Kui seda sõidukit hooldatakse kuskil mujal, siis katkeb selle hübriidkomponentide sh aku garantii automaatselt,” räägib Amservi järelteeninduse juht.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias