Kas auto mootoril peab külma ilmaga enne sõitmist soojeneda laskma? Spetsialistid teevad puust ja punaseks

 (205)
Jõulumöll Ülemistel
Ülemiste keskuse parklaFoto: Kristjan Järv

Seda, et auto mootoril peaks hommikul krõbeda külmaga soojeneda laskma, võib pidada pigem müüdiks. Kuid sellegipoolest pole mõistlik talvel jäiste akendega kohe sõitma hakata.

Toyota Balticu kommunikatsioonijuht Liisi Kõivumägi edastab, et Toyota spetsialistid soovitavad küsimusele läheneda mõistuspäraselt.

"Ühest küljest on moodne mootoritehnoloogia sõiduvalmis kohe pärast käivitamist. Tänapäevaste sisepõlemismootorite, hübriidajamite ja elektriliste jõuallikate juhtimisüksused on suutelised samaaegselt tegelema nii sisepõlemismootorite soojenemisrežiimi kui ka jõuülekandele momendi väljutamise juhtimisega," selgitas ta.

Teisalt jälle tuleb arvestada, et miinuskraadides seisnud auto ei pruugi olla kasutus- ja sõiduvalmis just ohutuse mõttes – külmunud tuuleklaas, küljepeeglid ja klaasipuhastid. Vastavalt ohutusnõuetele ei tohiks enne sõitu alustada, kui juhtimiseks on loodud normaalsed ja ohutud tingimused.

"Keskkonna aspektist lähtudes jällegi pole soovitatav autot tühikäigul käitada kauem kui 60 sekundit," lisab Kõivumägi.

"Igal juhul on sõidu alustamine kohe pärast käivitamist ning auto tühikäigul käitamise minimeerimine keskkonnale vähem koormavam, samas peab arvestama, et auto oleks igati sõiduvalmis."

Ka USA tarbijaväljaanne Consumer Reports kummutab soojenemismüüdi. "Uute autode mootorid soojenevad kiiremini, kui autoga sõita. Mida kiiremini mootor üles soojeneb, seda kiiremini saavutab see ka kõige parema efektiivsuse ja madalaima kütuseekulu. Samas ei tasu kohe pöördeid väga kõrgeks ajada, kui mootor veel soe pole," soovitab väljaanne.

Washington Post kirjutab, et kuigi tegemist on müüdiga, siis nagu iga kord, on selleski müüdis natukene tõde. Vanematel autodel on oluline komponent mootoris karburaator, mis vajab õigesti toimimiseks vastavat temperatuuri. Nüüd kasutab enamik autosid elektrilist kütusepumpa, mille sensorid tuvastavad temperatuuri ja suudavad vastavalt sellele õige koguse õhku ja kütust mootorisse pumbata.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias