Eestlased on pakiautomaadi ja Aliexpressi rahvas

 (14)
Aliexpressist asjade tellimine
Aliexpressist asjade tellimineFoto: Hendrik Osula

Eestlased tellivad järjest meelsamini oma pakid automaatidesse ja järjest sagedamini Hiina e-poodidest, selgub Omniva blogist.

Omniva toob välja mõned logistikamaailma trendid, analüüsides Eestis tegutsevate logistika-, ekspedeerimis- ja postiteenuseid pakkuvate ettevõtete 2016. aasta majandusaasta aruandeid.

Turu muutusi analüüsides saab kinnitust, et kiiremad kasvajad on seotud e-kaubanduse ja pakiteenustega ning eriti rahvusvaheliste teenustega: tugevalt üle keskmise kasvasid lisaks Omnivale ka DHL, DPD, UPS, Ospentos, Boomerang jt. Oluliselt väiksemas kasvus või isegi languses olid aga traditsioonilisemad ekspedeerijad ja suuremate kaupade liigutajad. See muster kirjeldab ilmekalt ja kinnitab globaalset trendi, kus tänu e-kaubandusele on kaubakogused aina väiksemad, aga liiguvad aina tihedamini – otse tootjalt tarbijale.

Eestlased, aga ka lätlased ja leedulased, on ilma igasuguse kahtluseta pakiautomaadi rahvas. Euroopas keskmiselt on pakiäris tervelt 84% inimeste eelistuseks kauba kulleriga koju tellimine (ehkki kõikjal nurisetakse sellega kaasneva kodus ootamise vajaduse ja ebaõnnestunud kättetoimetamiskatsete üle). Eesti eristub tugevalt sellega, et 81% inimestest eelistab kauba kättesaamiseks pakiautomaati. Pakiautomaadi populaarsus kasvab jõudsalt ka Lätis ja Leedus.

Tarbijate eelistusi kinnitab ka teenuste endi statistika. Kõikides riikides kasvas Omniva näitel kõige kiiremini kaupade tellimine pakiautomaati (+45%), samas kui kullerteenused kasvasid ainult 4%. Leedus kullerteenus lausa kahanes, kuid seda enam kasvas pakiautomaadi kasutamine. Leedu on hea näide, kuidas turg ja klientide eelistused on praegu pöördumas kullerteenuse pealt pakiautomaadi peale.

52% Euroopa inimestest on ostnud e-kaubandusest väljastpoolt oma riiki, selgub veebruaris tehtud uuringust E-shopper Barometer. Baltikum on esirinnas ka siin: kogu pingerida juhib Läti, kust väljapoolt oma riiki on ostnud 82% e-poodlejatest ning Leedu ja Eesti on vastavalt 6. ja 8. kohal (75% ja 71%). Huvitav on ka see, et kõigis kolmes riigis on enam kui poole e-ostlejate lemmikostukohaks Hiina (Lätis 65%, Eestis 63% ja Leedus 61%).

Target
Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias