Eksperdid soovitavad: lihtsad nipid, kuidas vabaneda lennuväsimusest

 (5)
Eesti võrkpallikoondise reis EM-ilt Itaaliast kodumaale.
Foto: www.joosepmartinson.com

Kes lennukiga Euroopast kaugemale reisinud on, peaks teadma, mida kujutab endast ajavööndivahetusest tingitud väsimus ehk lennuväsimus. Ehkki lennuväsimusest on üsna raske vabaneda, on eksperdid selgitanud välja siiski mõned nipid, millega selle vastu kõige paremini võidelda.

Consumer Reports toob välja, et kõige rängemalt mõjub lennuväsimus just neile, kes reisivad ida poole - ehk siis näiteks Ameerikast Euroopasse või Euroopast Aasiasse. Põhjus selleks on veel ebaselge, ent teadlased usuvad, et sel on seos meie tsirkulaarse ajatunnetusega.

Toome teieni mõned nipid, millega võidelda lennuväsimuse vastu:

Enne lendu: muuda enda magamamineku aega!

Päev enne lendu mine magama tund-kaks varem või hiljem, vastavalt sihtkoha ajavööndile. Nii aitad kehal paremini uue olukorraga kohaneda.

Lennukis: jälgi, mida sööd!

Ära söö lennukis liiga palju, kuna see ajab keha segadusse. Samas pead jälgima, et jooksid piisavalt vett: see aitab võidelda väsimusega.

Pärast sihtkohta saabumist: reguleeri valguse käes viibimist!

Mida rohkem päevavalguses viibid, seda lihtsam on lennuväsimusest üle saada. Keha on programmeeritud enda tsükleid kohandama vastavalt valgusele ja pimedusele. Valguse käes viibimise reguleerimine sõltub mõistagi sihtkoha ajavööndist.

Seotud lood:

Algusest lõpuni: piira alkoholi ja kohvi tarbimist!

Kui jood lennu ajal kohvi, muudab see su kunstlikuks erksaks, ning kui jood alkoholi, muudab see su kunstlikult uniseks. Kumbki pole hea uue ajavööndiga kohanemisel.

Saada vihje, foto või video!
Saada vihje
Jälgi meid sotsiaalmeedias