"Telia peab õigeks, et müügikõne osas saaksid inimesed valida, kas nad soovivad neid kõnesid saada või mitte. Kui klient annab tagasisidet, et see on häiriv ja ta seda ei soovi, siis ei tohi seda teha. Täna saab küll keelduda oma teenusepakkuja reklaamist aga mitte teiste omadest, kuna sellele puudub vastav lahendus ja kokkulepped," märkis Haljand.
Kuna uuringud näitavad, et valdav enamik seda ei soovi, siis peaks Haljandi sõnul looma ühtse lahenduse, kus on vajalik kliendi eelnev nõusolek. "See ei puuduta pelgalt telekomi valdkonda, vaid säärane lahendus võiks olla kliendikeskne ja valdkondade ülene," ütleb ta.
Teiste teenusepakkujate klientidele tehtavad mittepersonaalsed kõned ja pakkumised on Haljandi sõnul ebaefektiivsed ja ka Telia kaalub nendest loobumist.
Elisa meediasuhete spetsialist Taavi Teder märkis, et ületulemise osas on alati üle poole Elisa klientides otsustanud siiski Elisasse jääda.
"Hetkel on Elisa suurema osa telemüügi teenindusest juba täna suunanud oma olemasolevale kliendile. Samas oleme juba ka uut olukorda analüüsimas ja täpsema tegevuskava paneme paika lähikuudel," vastas Teder küsimusele, kas Elisa jätkab müügikõnedega või mitte.
Tele2: müügikõned pole numbriliikuvusega soeses
Tele2 kommunikatsioonijuht Kertu-Kätlin Käis ütleb, et kuna Starman müüs seni oma teenuseid Tele2 mobiilse interneti kaudu, oli loogiline, et Elisa alla liikudes hakkasid nad kasutama Elisa internetti.
"See mõjutas nii meie klientide arvu kui käivet negatiivselt. Telemarketingi sulgemine ei ole nende tulemustega otseses seoses," kommenteerib Käis.